Христина Трифонова: Във VIVACOM разполагаме с широка гама иновативни проекти в полза на бизнеса

Христина Трифонова: Във VIVACOM разполагаме с широка гама иновативни проекти в полза на бизнеса
Христина Трифонова е Регионален мениджър в дирекция Корпоративни продажби на VIVACOM. Днес, 1-ви юни се навършват 8 години от началото на професионалния ѝ път в телекома. Стартира кариерата си като търговец в Магазинна мрежа, а от 4 години управлява екип от търговци в гр. София. Според нея контактите и добрата репутация са най-важният актив, за да бъдеш успешен в бизнеса.
 
Според вашия голям опит с корпоративни клиенти, от какво има нужда бизнесът в България?
Преди всичко от предвидимост и сигурност. Както в регулаторно отношение, така и като качество на услугите. Бизнесът е много по-чувствителен към промените и оценява иновациите. Факт е, че всяка фирма има нужда от интернет и телефони. Но в последните години прави впечатление, че услугите, които предлагат телекомите, са много по-ключови за бизнеса, тъй като навлизат във все повече сфери от етапите на работния процес. От производството, в което машините вече могат да се следят от далечни разстояния, през пос терминалите в търговските обекти, от СОТ устройствата, и камерите за видеонаблюдение до работата на куриерските фирми, всички ползват решения през мобилната мрежа. Ето защо 4G технологията е ключова за бизнеса - по този начин всяка една фирма има условията да внедри последните тенденции, които съществуват в нейния бранш. А това е съществено предимство за една компанияи дава възможност да бъде конкурентна на международния пазар.
 
4G мрежата на Виваком вече съществува от една година и покрива 94% от населението на страната. Какво означава това за клиентите Ви?
За потребителите най-важно е един оператор да предоставя услуга, която да позволява животът им да тече нормално, без дори да се замислят за нея. А ежедневието ни вече е немислимо без бърза и навременна комуникация, независимо къде се намираме. Свързването от най-различни точки на света отдавна не е лукс, а необходимост както за бизнеса, така и за личните отношения. Затова скоростта на мобилния интернет, който ползваме на телефоните или таблетите, вече е от голямо значение. А наша работа – на операторите – е да я осигуряваме с помощта на технологии като 4G. В тази сфера VIVACOM не само следва световните тенденции, но и ги изпреварва. България е на едно от първите места по свързаност, скорост и качество на мобилния интернет, а по покритие сме изпреварили много други държави, където 4G има само в големите градове. За разлика от тях, VIVACOM предоставя 4G покритие дори в малки населени места. В момента над 970 населени места, включително и такива с по-малко от 400 жители, имат възможност да използват нашата LTE мрежа. И точно това показва отношението ни към клиентите. Осъзнаваме, че техните нужди са еднакво важни независимо от мястото, където живеят. Всички хора имат потребностда общуват, да се чуят и видят с роднините си в друго населено място или извън България, да споделят радостта от поредната спортна победа или да се насладят на най-актуалната филмова премиера.
 
Вие отговаряте за част от големите корпоративни клиенти на VIVACOM в София. Има ли нещо, което ги отличава от другите клиенти?
Има една особеност и тя е, че клиентите ни познават много добре пазара на телеком услугите в България. Умеят да преговарят и знаят нивото на обслужване, което всеки един от операторите може да им предложи. С една дума, много взискателни са. И все пак, навсякъде отношението е това, което се цени най-много.
 
А какво отличава VIVACOM от другите на пазара?
Имаме много случаи в практиката, в които с наши технологични решения сме помогнали за разрастването на нечий бизнес. Разполагаме с широка гама разработени от VIVACOM иновативни проекти, които са в полза на бизнеса и общинската администрация. Такава услуга е видеонаблюдението, например. Предлагаме едно напълно разработено техническо решение за наблюдение и управлението му според размера и нуждите на съответния клиент. Гъвкави сме в предлаганите решения и това ни отличава. Друг иновативен проект е предоставянето на облачни услуги за училищата. Това е проект, който инвестира в бъдещето на новото поколение и в тяхното адекватно на времето образование. Това е и пример за цялостно решение от а до я – от таблетите, с които учениците разполагат, през софтуера, предоставен от нас, до свързаността на класната стая и не на последно място – обучението на самите учители как да се възползват от услугата и от възможностите, които облачния сървър предоставя като ноу-хау и обмен на знания.
 
За всеки клиент ли сте в състояние да направите нов дизайн на техническо решение, което да ползва конкретния клиент?
Да и за пример бих посочила още едно интересно решение, което е доста актуално напоследък. Нарича се SMART WI-FI. Много фирми, които поддържат wifi зони за служители и клиенти смятат, че един рутер и интернет са достатъчни за добрата услуга. В последствие се оказва, че не са доволни от скоростта на интернета, особено когато потребителите в wifi зоната се увеличат. Започват оплаквания, че интернетът им е слаб. Какво се оказва? Истината е, че колкото и да е голям капацитетът на интернет услугата, когато при определен брой потребители един от тях например „тегли“ файл с голям обем, останалите остават с недостатъчен капацитет. И тук идва решението smart wi-fi, което разпределя капацитета по начин, по който всички да разполагат с достатъчно качествена услуга според това, което правят в момента. Това е решение, което качествено променя ситуацията след като бъде въведено дори без промяна на параметрите на услугата от наша страна.
 
Как бихте определили отношенията между вашата компания и клиентите?
Стараем се да изграждаме партньорски взаимоотношения, в които всички страни са доволни и взаимно полезни. Отдавна мина времето на отношенията „доставчик – клиент“, в които стоката е доставена и с това всичко приключва. Сега компанията ни е до клиента по всяко време, растем заедно с тяхи им помагаме да се развиват. В зависимост от бизнес сферата, в която оперират, ние предлагаме различни технологични решения, които да ги улеснят или да подкрепят идеите им.
 
Какво има най-голямо значение за корпоративните клиенти, когато избират доставчик на телеком услуги ?
Ако преди време виждахме, че клиентите са ориентирани предимно към цената, то днес все повече компании започват да се ориентират според качеството на обслужване и качеството на доставяните услуги. Смятам, че това е по-успешната концепция за избор, защото, ако си купиш нещо на ниска цена, но след това няма кой да поддържа услугата или да ти обърне внимание, когато се появи проблем, може в даден момент това да е фатално за бизнеса ти. Понякога успехът зависи от даден имейл или разговор в точно определен момент и ако услугата е некачествена или прекъсната, това може да провали бъдещето на фирмата и личния просперитет на служителите й. Ето защо клиентите се ориентират вече по качеството на услугите. Човешкият фактор също е от огромно значение. Все повече компании изказват предпочитания към един или друг търговец на базата на обслужването, което той им предоставя. За клиентите е важно да знаят, че могат да разчитат на даден човек, когато имат нужда. Ето защо в работата си аз се стремя да поддържам високо ниво на компетентност и знания на хората от екипа ми и да акцентирам върху изграждането на добри взаимоотношения между търговец и клиент.
 
Какви промени в поведението на клиентите забелязвате? Можем ли според вас да очакваме нови изисквания към телеком операторите ?
От няколко години клиентите се ориентират към това да ползват всички услуги от един доставчик, тъй като това води до повече позитиви. При това, всяка една от услугите трябва да бъде не само с достатъчно високо качество, но и с достатъчно добро обслужване. VIVACOM наложи тази тенденция, благодарение на фиксираните услуги и на развитата канална мрежа, с която разполагаме поради историческото ни развитие като телеком . Ето защо, дори за най-големите компании, които разчитат на интернет в професионално отношение, ние сме повече от надежден партньор. Допълнителната стойност, която можем да предложим на бизнес клиентите ни, са специфичните технически решения, които да отговарят на техните конкретни нужди.
 
Европейската комисия промени коренно правилата на телекомите в ЕС. Ще доведе ли повече доволни клиенти на Виваком?
Тази регулация е изцяло в интерес на потребителите, а ние като клиентски ориентирана компания пуснахме пови планове, в които всички минути за разговори в страната са валидни и за ползване в роуминг, а включените мегабайти са много повече, от предвидените в новите правила. И направихме това два месеца преди те да влязат в сила, така че и в момента нашите абонати могат да говорят и сърфират спокойно във всички страни от Европейския съюз, благодарение на тарифната линия SMART. Например с най-големият план SMART U клиентът разполага с неограничени разговори и мегабайти за ползване в България, както и неограничени минути и 7 500 МВ на максимална скорост в целия Европейски съю за цена от 45 лв. на месец.
 
Впечатляващо е всичко, което ни разказахте. За една година VIVACOM успя да покрие с 4G почти цяла България. Какво ли още предстои до края на тази година? Ще продължим да се развиваме. Работим в посока да облечем покритието, което постигнахме в реални ползи за клиента и да предложим още услуги, които да са полезни точно на него и неговия бизнес. За съжаление има случаи , в които клиентите трудно се ориентират какъв обем от информация самите те ползват. Ако, например, ползвате интернет на телефона си с неподходящ план, има вероятност да изразходите включените в плана мегабайти още в първите дни от месеца и след това да нямате пълната възможност да се възползвате от високите скорости на интернет през 4G. Изборът на правилния за вашето потребление тарифен план е от голямо значение. И тук ние също можем да съдействаме със съвети и консултация.
 
Редактор: Милена Славкова

 


 
 
Прибави коментар
   
Име * : 
Град :
Коментар * : 
 
Прибави
 
 

WebDesignBG