Андрей Арнаудов: Как да направим демографията интересна тема и защо има криза в раждаемостта

Андрей Арнаудов: Как да направим демографията интересна тема и защо има криза в раждаемостта

Тв водещият Андрей Арнаудов е инициатор и лице на кампанията "Направи го за България" в подкрепа на раждаемостта. Финалът на първото й издание ще е тази неделя, 22 октомври, когато около 1000 бебета, заченати през изминалата година, ще бъдат кръстени в 10 града. За всяко новородено, регистрирано в кампанията, Движението за национална кауза на Андрей Арнаудов обяви, че ще дари минимум 1 лев за двойки с репродуктивни проблеми.

 

- Удовлетворени ли сте от резултатите на първото издание на кампанията "Направи го за България"? Колко души се включиха?

- Да, повече от удовлетворени сме. Включиха се 1237 двойки, всички с деца, заченати през 2016 година. Но по-важното е ние, хората с влияние в медиите, да направим темата за демографията и раждаемостта интересна. Иначе тя е само статистика. Политиците си говорят, че има демографска криза, която вече е дори демографска катастрофа, но това са само цифри. Тази тема става интересна с говорене, с добри примери.

 

- Какви хора се включиха в кампанията?

- Радва ни, че това са главно хора с висше образование, интелигентни, работещи. Такива, които отлагат раждането на дете просто защото имат други приоритети.

 

- Какви са според Вас основните прични за ниската раждаемост у нас?

- Две са. Първата важи не само за нас, а и за богатите нации. Човекът от западната култура освен правенето на деца има и други приоритети. У нас тази причина се комбинира с финансовите проблеми. Можем да добавим и емиграцията през последните 27 години. Проведохме анкета сред нашите участници, чиито резултати предстои да обобщим и да предоставим на институциите. Интересно е, че те отправят предложения не толкова към държавата, а към градската среда, към бизнеса и работодателите.

 

- Какви например?

- Да има повече места за отдих, тротоари за движение с колички, за детските градини. В много заведения няма детски кътове, а само в заведения над 3 звезди същестува изискване да предлагат детски столчета за хранене. Има и препоръки за по-гъвкаво работно време на родителите с малки деца и за разбиране по отношение на заетостта.

 

- Ще има ли и други издания на кампанията?

- Да, ще я превърнем в традиция. Скоро започва кампания за заченати бебета през 2017 г. Такива кампании се правят не само у нас. Различното е, че нашата се осланя на православната традиция, благодарение на която са се запазили много семейни ценности. Благодарни сме, че патриах Неофит лични подкрепи инициативата. А кръщенетата на децата от кампанията ще бъдат освободени от такса.

 

- Определили ли сте за какво ще отидат събраните от кампанията средства?

- Обявихме, че ще дарим на фондация "Искам бебе" по минимум 1 лев за всяка записала се двойка. Всъщност ще умножим сумата няколко пъти и ще я дарим на фондацията.

 

- Няколко родители са Ви избрали лично за кръстник на децата си? Вълнувате ли се?

- Бил съм кръстник на деца на мои близки хора. Сега, в деня на св. Иван Рилски, ще стана кръстник на 15 бебета, чиито родители са ме посочили лично. Ще се опитам да се отнеса с необходимото уважение и сърдечност. Много им благодаря за доверието! Повечето родители са избрали собствени кръстници. Останалите са посочили някои от популярните личности, подкрепили кампанията. Приемаме го като голяма чест. Аз съм кръстен в онова време, когато хората рядко са кръщавали децата си след като се родят. Моите родители са ме кръстили като съвсем малък. Слава богу, връзката между църквата и хората не е скъсана за онези 45 години. Днес традициите стават модерни.

Благодаря на всички дарители и партньори, които ни подкрепиха. Децата ще получат сребърни кръстчета със св. иван Рилски, както и детски продукти от "Тео бебе"./offnews

 

 
Прибави коментар
   
Име * : 
Град :
Коментар * : 
 
Прибави
 
 

WebDesignBG