ТЪРСИ

Обсъдено бе трасето на АМ „Хемус“ с жители на луковитските села Торос и Пещерна

Обсъдено бе трасето на АМ „Хемус“ с жители на луковитските села Торос и Пещерна

В края на април 2018 г. председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ инж. Дончо Атанасов, областният управител на Ловеч Георги Терзийски и кметът на община Луковит Иван Грънчаров се срещнаха с жители на селата Пещерна и Торос, за да коментират трасето на АМ „Хемус”.

С писмо до МРРБ и МОСВ, както и до АПИ и институциите на регионално и местно ниво, жители на двете села са изразили тревогата си, че одобреният „зелен” вариант на трасето ще минава твърде близо до техните населени места и плодородните земи на селата, а това според тях означава шум и замърсяване на почви и води.

Преди дни членовете на инициативен комитет са провели среща в АПИ, на която се е взело решение проектанти, инженери и институциите на място да се запознаят с възраженията на хората.

На срещата хората чуха от проектантите на трасето техните аргументи да бъде избран именно този път за строителството на АМ „Хемус”.

Инж. Дончо Атанасов обясни, че 177 млн. лв. ще струва строителството на магистралата при избрания вече „зелен” вариант, над 100 млн. лв. повече - „червеният” вариант. Ще бъдат изградени дълги и високи шумозаглушителни огради, които няма да допускат никакъв шум към селата.

Председателят на АПИ подчерта още, че проектантите правилно са избрали трасето в „зеления вариант” и магистралата ще бъде изградена много по-бързо отколкото би станало с „червения” вариант, което би забавило с години и оскъпило драстично строителството на проекта от национално значение. Освен строителството инж. Атанасов посочи, че и поддръжката на така проектираното трасе е в пъти по-изгодна от поддръжката на всеки друг обсъждан през годините вариант. По думите му прекарването на магистралата с предвидените два пътни възела - на Боаза и на Дерманци, ще даде възможност за много бърз достъп до столицата, регионът ще се модернизира, цените на имотите също ще се вдигнат бързо. Според него жалбите биха стопирали развитието и модернизирането на Северна България.

 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG