РОСЕН НАЧЕВ – НОВО ЛИЦЕ В ПОЛИТИКАТА! ЕКСКЛУЗИВНО ЗА ТАКСИМЕТРОВИТЕ УСЛУГИ И РАЗВИТИЕТО НА БЛАГОЕВГРАД!

РОСЕН НАЧЕВ – НОВО ЛИЦЕ В ПОЛИТИКАТА! ЕКСКЛУЗИВНО ЗА ТАКСИМЕТРОВИТЕ УСЛУГИ И РАЗВИТИЕТО НА БЛАГОЕВГРАД!

Росен Начев е собственик на най-голямата таксиметрова компания в Благоевград. Председател е на сдружението на таксиметровите превозвачи. 50-годишен,  семеен, с две деца. Съпругата му е учител. Роден и израснал в Благоевград. Завършил е Електротехникума в града, след което продължава образованието си в Технически университет - София.

 

- Стартирах бизнеса си в края на 90-те години. Иначе, започнах да карам такси още в първи курс като студент, поради липса на средства за издръжка. Е, в последствие нещата се обърнаха и допълнителното ми занимание, с което изкарвах по някой допълнителен лев, за да живея като студент в София, стана моя основна професия. Професия, за която съм дал много – и време, и нерви, и тичане по институции. Държа да отбележа, че Сдружението на таксиметровите превозвачи в Благоевград не събира членски внос и моят труд винаги е бил абсолютно безплатен и безкористен. А колегите знаят, че доста усилия съм хвърлил в посока развитието на таксиметровия бизнес, защитавайки интересите на водачи и превозвачи. Стремим се нашата компания да показва посоката,  да сме флагман в нашия бранш и мисля че се справяме успешно. В момента разполагаме с над сто коли и хората са ни припознали като най-добрите в нашата сфера. Така че, трудим се неуморно, денонощно, начело с мен и всички колеги водачи превозвачи и вървим напред.

 

Заниманието Ви до момента е доста далеч от политиката. Какво Ви провокира да се кандидатирате за общински съветник?

– На първо място това е дългогодишното ми познанство с г-н Радослав Тасков – водачът на листата с кандидати за общински съветници от Местна коалиция ЕНП (ЕНП-СДС-БДО). Израснали сме в една махала и се познаваме доста отдавна. Знаейки, че поканата да се включа в листата идва от човек, за който съм сигурен, че е ерудиран, коректен и най-вече добър човек, и знаейки какво върши, не можах да откажа. Това, между другото, не е първа покана към мен да се включа в политиката, но до сега отказвах. Може би нямах вътрешната убеденост, че съм готов за тази нова крачка, съвсем нова стъпка за мен като цяло. Но сега вече, на базата на всички знания и опит, които натрупах през годините, мога да кажа, че за себе си съм убеден, че имам с какво да допринеса за това Благоевград и въобще общината да станат по-хубаво място за всички – по приятно, по-любимо. И хората да имат желание да живеят тук, да отглеждат децата си тук и тук да работят. Това е моето най-съкровено желание –  искам благоденствие за всички граждани, не само за мен. Такъв съм си.Не знам дали хората осъзнават, но никой не може да е щастлив без тези около него да са щастливи. Така че, това ми е основният мотив. И още нещо. Поглеждайки листата , в която съм включен, виждайки всички тези хора, които са прекрасни професионалисти в своите области и доказани дори като хора в обществото и в града, познати на всички, коректни, интелигентни за мен е чест да участвам в тази листа и аз. Може би аз съм едно от новите лица и най-непознат за хората, занимаващи се с политика, но за мен е чест да съм сред тях.

 

Синът ви е студент в първи курс в София. Виждате ли неговото бъдеще в Благоевград?

 – Абсолютно да! Та нали към това точно се стремим  и аз всъщност за това се захващам с тази работа. Защото много ме боли като виждам толкова много хора, особено млади и образовани, които постоянно заминават за чужбина в търсене на по-добър живот. Терминал 2 стана нарицателно, но е факт неоспорим. А емигрантите  въобще не са щастливи там, но го правят единствено и само заради по-високия стандарт на живот. Работят неща, които не са присъщи за тях, не ги удовлетворяват, не отговарят на знанията и възможностите им, но го правят заради този стандарт и бягат от тук. Естествено че искам моите деца да останат в Благоевград и затова ще работя точно в тази посока – най-вече за младите хора. Да създадем такава среда и такива условия, че да искат да останат тук. Да могат да се развиват и да се чувстват удовлетворени  и спокойни.

 

Семейството Ви как прие идеята да се включите в местната политика?

– Бях много изненадан. Безрезервна и искрена подкрепа от всички членове на семейството ми. Много познати също ме подкрепят и поздравяват ежедневно за това мое решение и това е изключително важно за мен. Дори един член на моето семейство да беше против, не бих я направил тази крачка.

 

Каква е връзката между общината и таксиметровия превоз, който е Ваше основно занимание?

 –Може на много хора да изглежда странно, но ролята на общината в нашата дейност е много голяма. Тук искам да отбележа един факт, който много хора не го знаят, но ако се върнем десетина години назад, таксиметровите фирми бяха стигнали до ниво евтини, малки, доста стари автомобили с водачи основно пенсионери, които да покриват изискванията за ниска цена на услугата. Съответно от там следваха и всички неприятности, както и половината сектор в сивата икономика. В последните два мандата на благоевградския общински съвет и кмета г-н Камбитов срещаме голямо разбиране от страна на местната власт. При първото гласуване на поправката на Закона за автомобилните превози за определяне на минималните цени в всяка община, те се вслушаха в гласа на нашата организация и устояха на критиките, че тези цени ще бъдат неприятни за клиентите. За N-ти път ще кажа, че съм много благодарен за това. Гласуваха се едни разумни цени, които помогнаха на бранша в следващите години да се развива – да се заменя паркът, да се обновяват автомобилите с по-нови, по-млади водачи да се включват в работата, а не само пенсионири, които не плащат осигуровки и данъци. Така че, като цяло, никой мисля не може да отрече, че секторът в последните години се развива все към по-добро. От там следва всичко останало. По-новите автомобили, по-малко замърсяване на околната среда, въобще ползите за обществото са много по-големи. Тук е основната роля пак казвам на Общината и Общински съвет, че се вслушват в браншовите организации и направиха тази първа крачка, която всяка следваща година става все по-голяма стъпка напред. Сигурен съм, че бихме продължили и занапред да работим заедно – таксиметровите шофьори и превозвачи наистина оценяват ролята на общината.

 

А цените на таксиметровия превоз в Благоевград удовлетворяват ли двете страни - шофьори и клиенти?

 – Това са две страни, които принципно трудно се срещат. Не случайно споменах, че нивото на минималните цени на таксиметровите услуги се гласува ежегодно от Общински съвет. Просто условията на пазара се променят. Мисля, че в момента леко изоставаме, има нужда от актуализация. Естествено, както всяка година казвам, ние сме професионалисти и не бихме предложили цена, която да бъде в ущърб на нашите клиенти. С повечето клиенти ние се познаваме дори лично и най-малко ние желаем цената да стане непоносима за тях или тежка. Винаги се опитваме и балансираме. И е доказано, че до сега, въпреки всичко, Благоевград продължава да има едни от най-ниските цени в цяла България като предлагаме една от най-добре организираните и качествени таксиметрови услуги. Сигурен съм, че това ще се запази и занапред и мисля, че ще получим нужното съдействие от Общински съвет и община Благоевград. Искам обаче да отбележа нещо. Не знам доколко обществото го осъзнава, но таксиметровият превоз в Благоевград, който наистина е изключително достъпен, всъщност е една неразделна и много важна част от градския транспорт. Много майки изпращат децата си до детските градини с нас, много ученици пътуват до училище с нас, много възрастни хора ни ползват до болници, поликлиники, включително и като спешна помощ, защото в много случаи ние реагираме доста по-бързо дори и от линейките. Така че, когато говорим за градски транспорт в Благоевград, трябва да знаем, че това не са само автобусите, даже напротив.

 

Вие сте кандидат за общински съветник от Местна коалиция ЕНП (ЕНП-СДС-БДО) и ако бъдете избран и влезете в местния парламент, Вашият бранш ще има свой представител там, който да защитава интересите им от едно доста висока трибуна. Какво смятате, че може да се промени в посока развитие като цяла на таксиметровия превоз в Благоевград?  

– Няма как областта на транспорта да не е основната ми сила, след като повече от 20 години се занимавам с тази дейност. Имам много, което да предложа.  Но най-важното, което искам да се знае, тъй като всички превозвачи и шофьори ме познават, е, че аз ще продължа да работя, както винаги за увеличаване на качеството на таксиметровата услуга. Но таксиметровата услуга не е само чиста и удобна кола, която идва навреме, за да те превози от точка А до точка Б.  Тази кола се управлява от човек, който е крайно време да се постави на първо място в този бранш. Ето защо, това което смятам като много важно е подобряване условията на труд на водачите, разширяване на съществуващите стоянки и откриване на нови, където е възможно. Места за отдих за същите тези шофьори, които са принудени часове наред да седят в автомобилите си. В момента даже коментираме изграждането на такива места, с обособени беседки, които да се поставят в близост до най-големите таксиметрови пиаци. И още нещо изключително важно - в Благоевград няма нито една обществено тоалетна, а това за нашите водачи е голям проблем. Принудени сме да се прибираме вкъщи или да се молим по някакви заведения, което не е съвсем удобно. А пък превозвачите от своя страна ще направим всичко възможно да вдигнем нивото на услугата и клиентите също да бъдат доволни.

 

Тъй като имате пряко наблюдение върху автомобилния трафик в Благоевград, смятате ли, че  транспортната схема на града е удобна и има ли какво да се промени в нея?

 – Има, разбира се. Най-напред могат да се оптимизират част от маршрутите на градския транспорт. През последните месеци се пуснаха нови автобусни линии и автобуси спират на места, където въобще няма автобусни спирки. Това е абсолютна пречка за движението. Другото, върху което може да се помисли, е, когато училищата минат на едносменен режим, графикът им за начало и съответно край на учебния ден да се направи така, че да започват и свършват в различно време. Примерно с разлика от 15 минути, така че да не се струват всички деца и родители наведнъж и да се получават огромни задръствания около учебните заведения. Би могло да се помисли същите тези деца да се организират в автобусен транспорт от кварталите до дадено училище, което също много ще улесни трафика. В момента за всяко едно дете до училището пътува по един автомобил. Ако това дете се качи в удобен организиран специално за целта автобус и този автобус събира 40 деца, това са 40 автомобила по-малко пред самото училище. Това, освен че ще облекчи трафика и този ужас със спирането покрай училищата ще приключи, ще бъде и по-безопасно. Друго нещо, въпреки че се работи в тази посока, виждам още улици, които може да станат еднопосочни с оглед на това, че вече трудно се разминават две коли. Има редица кръстовища, които мисля, че не са доизследвани като трафик и има с какво да се прецизират. Има къде още да се изградят и кръгови кръстовища, които са доказани в Европа, а вече и при нас, като най-безопасни и най-пропускливи. Трябва да се освободят тротоарите от паркирани коли, за да могат да вървят и пешеходците спокойно. Наистина много неща могат да се направят, стига човек да иска да работи и да бъде подкрепен от повече хора.

 

Професията Ви някак завъртя разговора все около транспорта в Благоевград. Какво още обаче е нужно на нашия град според Вас?

– Транспортът далеч не е единственото нещо, което ме вълнува мен лично като жител на Благоевград. Радвам се, че сред приоритетите на Местна коалиция ЕНП (ЕНП-СДС-БДО) е качеството на въздуха, който всички ние дишаме. Ние превозвачите развиваме нашия бранш, за да намалим вредните емисии, но същото трябва да се направи и с промишлените предприятия, с отоплението на твърдо гориво. Аз обичам да вървя пеша и да карам колело, хората по града много често могат да ме видят. Разхождам се и по парк „Бачиново“ редовно, който пък е друг наш приоритет – да го превърнем в зона със специален статут, където да бъдат забранени всякакви нерегламентирани събирания на големи групи хора и силна музика. Да не говорим, че интеграцията на малцинствата също ме интересува много. Смятам, че е време цялото общество да види, че освен права, малцинствата имат и задължения към обществото. Когато това стане, вече ще можем да говорим за равенство и самите те да бъдат полезни като цяло.  Синът ми пък мина през всички етапи на школата на „Пирин“, така че спортът е друга сфера, която много ме вълнува. Запознат съм и там в детайли и смятам, че мога да помогна за приобщаването на повече млади хора да спортуват. Защото всички знаем, че спортът е здраве и развива личността. В общи линии не ми е чуждо нищо, което вълнува повечето хора, живеещи в този град. И моята идея е да работя многопосочно с една единствена цел – по-добър живот в родния ни Благоевград.

 

Изборите са след десет дни - от кой очаквате подкрепа, на кой разчитате да гласува за вас?

– Естествено на първо място са всички, които ме познават. Не казвам само таксиметрови водачи, а всички хора, които ме познават. Защото всички те знаят, че с каквото се захвана, аз го върша от сърце, а ако смятам, че с нещо не мога да се справя, просто не го започвам. Върша си работата с удоволствие, каквато и да е тя. Знаят го и колегите, но го знаят и всички клиенти, които са отсреща. Така че разчитам на подкрепа, от всички, които ме познават и от тези, които сега ме виждат за първи път, но са разбрали що за човек съм. Кандидат за общински съветник съм от Местна коалиция ЕНП (ЕНП-СДС-БДО) с номер 68 в бюлетината за съветници. Преференция 112.

 
Прибави коментар
   
Име * : 
Град :
Коментар * : 
 
Прибави
 
 

WebDesignBG