Големите кинотеатри в Америка и Европа ще покажат на 14 януари новата постановка на операта "Федора" на режисьора Сър Дейвид Маквикър в Метрополитън опера с участието на българското сопрано Соня Йончева и полският тенор Пьотр Бечала.
Все още не е ясно в кои български кина ще бъде показана пищната постановка, която получи отлични ревюта от медии и публика.
На премиерата на 31 декември в Ню Йорк публиката посрещна с бурни овации Йончева още при появата й на сцената, съобщават медиите отвъд океана.
Неотдавна сопраното Соня Йончева съобщи пред Асошиейтед прес, че се притеснява за класическата музика.
"Ако попитам сина ми, той винаги казва: "Искам да съм като Роналдо". По-късно, ако попитам дъщеря ми, ще каже: "Искам да съм Лейди Гага и Бионсе", обяснява българската певица преди премиерата тази вечер в опера "Метрополитън" на новата постановка на "Федора" на Джордано. "Те наистина не се асоциират с изпълнители на класическата музика. Времената се променят".
Критиците не пестят суперлативи за изявата й:
"Сопраното Соня Йончева, един от най-завладяващите артисти днес, пее главната роля на руската принцеса от 19-ти век, която се влюбва в убиеца на годеника си, граф Лорис, изпята от звездния тенор Пьотр Бечала
...Йончева блести в тази сложна роля, а гласът й е могъщ и овладян"
Broаdway review
"Сопраното Соня Йончева и тенорът Пьотр Бечала, играещи аристократи, затворени в поредица от предателства и контрапредателства, пеят страстно -обичани и яростни; Постановката на Дейвид Маквикар е динамична и красива."
The New York Times
"Мирела Френи, последното сопрано, което пее Федора в Mет, излъчваше величие и сдържана страст. За сравнение Йончева беше по-властна и опасна, пеейки със свобода, която не се забелязваше нито в соловия й рецитал, нито като Елизабет дьо Валоа в "Дон Карлос" от Верди миналия сезон. Емоционалната буря на Федора разпали емоции в Йончева, което доведе до свободно плавно, сладострастно звучене, равностойно на физическия блясък, който тя внесе в ролята."
New York Classical Review
За Йончева срещата с Федора от едноименната опера на Умберто Джордано е втора, след успеха й през миналата година в същата роля в постановка на "Ла Скала" в Милано.
"Федора" е сложна опера, за която е нужно време както на артиста, така и на публиката да се ориентира в заплетената фабула", споделя Йончева.
Двете постановки на операта в "Ла Скала" и Метрополитън са коренно различни. В Италия е направена съвременна версия, а в Ню Йорк - класическа.
"И двете са предизвикателство за мен като артист, защото изискват добро актьорско разчитане на либретото и отлична вокална форма", казва българското сопрано.
Соня Йончева е любимка на американската критика и публика още с дебюта си в Метрополитън като Джилда в "Риголето" през 2013 г.
Ролята на Федора е първата поява на живо в Ню Йорк на Соня Йончева след пандемията от Ковид-19.
"Тя е в изключителна вокална и физическа форма", отбелязват американските медии. Според директора на Метрополитън Дейвид Гелб театърът днес има нужда от звезди като Йончева, за да върне публиката в операта./dir.bg