Николай Андреев, Vivacom: Консолидацията е единственият възможен начин за постигане на бързо развитие на инфраструктурата

Николай Андреев, Vivacom: Консолидацията е единственият възможен начин за постигане на бързо развитие на инфраструктурата

Най-новият тренд в телекомуникационния сектор – консолидацията на пазара – води до по-добри услуги за потребителите, сочат проучванията до момента. Европейските лидери в сектора са категорични, че това е единственият начин, за да се поддържа високото ниво на иновации, а оттам и по-конкурентните условия за крайния потребител в сравнение с Азия и Северна Америка. В Европа водещите телеком групи са се устремили да покоряват същите иновационни върхове, за да постигне целите на ЕС за дигитално развитие в синхрон със световните тенденции.

Основен приоритет на United Group, част от която е и българската компания Vivacom, е да защити правата на потребителите и да гарантира качество на услугата, достъп до разнообразни програми и релевантна ценова политика. В момента групата е в процес на разширяване на дейността на групата в България след последното решение на КЗК, свързано с част от сделката за придобиване на активи на „Булсатком“. Регулаторът разглежда решението детайлно почти 11 месеца и стига до извода, че одобрение не е било необходимо.

„Решението е отделно от проверката на придобиването на Булсатком, която тече в момента. През ноември 2022 г. се споразумяхме да придобием мобилните кули и инфраструктурата на оптичната мрежа на Булсатком. Това беше малка по мащаб сделка и не подлежеше на никакви регулаторни одобрения. Смятахме, че не е необходимо одобрение и за придобиването на оптична мрежа поради механизма за обратно наемане, който позволява на Булсатком да запази пълен контрол върху мрежовите активи. Въпреки това, а и за избягване на всякакво съмнение, ние уведомихме КЗК за тази сделка в началото на януари 2023 г.“, казва Николай Андреев, CEO на Vivacom, в интервю за 24chasa.bg.

Придобиването на „Булсатком“ е поредната стратегическа стъпка за United Group, която следва неотлъчно основния си приоритет – поставяне на клиента в центъра и предоставяне на най-конкурентните условия. Групата е в процес инвестиции и на въвеждане на все повече иновации в България в един силно конкурентен сегмент с огромно бъдеще – платената телевизия.  

„Сегашното ниво на фрагментация на пазара не позволява на телекомуникационните оператори да постигнат критична маса, за да финансират такива големи инвестиции. Знаем, че сделката с Булсатком ще помогне на Vivacom да се справи с тези предизвикателства и ще има ползи за конкуренцията и потребителите. Ето защо смятаме, че КЗК трябва да я одобри“, категоричен е Николай Андреев.

Vivacom очаква сделка да донесе на потребителите разширена гама от услуги и да подобри качеството на получаваните от тях интернет и тв услуги, като например по-голям брой HD канали и достъп до богато аудио-визуално съдържание като част от видеотеката на EON.

„Нашата основна цел е да предоставяме на клиентите си превъзходни продукти и сме го доказвали многократно както като група, така и като компания. А що се отнася до ценовата ни политика, трябва да се каже, че платената телевизия е конкурентен пазар, на който Vivacom, A1 и др. се конкурират ожесточено и ще продължават да го правят“, каза още Андреев.

Консолидацията на пазара безспорно е инструмент, който може да спаси от фалит дадена компания. Споделянето на иновации и ресурси е един от механизмите, които световните технологични лидери използват, за да подобрят конкурентоспособността си. United Group също е в силната позиция да извлече позитивите от сделката с „Булсатком“ в полза на потребителите. Пред 24 часа Николай Андреев сподели и плановете за развитие на United Group за „Булсатком“.

„Независимо от положението, в което се намира „Булсатком“, ставайки част от United Group, ние ще можем да използваме нашите ресурси, експертиза и капацитет, за да я надградим и развием. Инвестицията ще доведе до положителен ефект върху качеството на услугите, предоставяни на клиентите на „Булсатком“, и е страхотна възможност за „Булсатком“ преди всичко да се възстанови, а като следваща стъпка – да ускори по-нататъшното си развитие“, каза Андреев. Той допълни, че в правото на ЕС съществува понятие, наречено „защита на неуспешна фирма“, което означава, че когато едно предприятие е в несъстоятелност, за него е по-добре да бъде придобито от конкурент, отколкото да изчезне от пазара. – „Разбира се, това трябва да бъде одобрено от КЗК, но е сигурно, че за абонатите е по-добре Булсатком да бъде поета и управлявана, вместо да фалира“ - убеден е Андреев.

Шефът на Vivacom е категоричен, че сделката с „Булсатком“ не поражда опасения за конкуренцията, както твърдят други оператори, и КЗК ще потвърди това.

„Нашите конкуренти твърдят, че Vivacom заедно с “Булсатком” ще представлява 60% от българския пазар на платена телевизия. Но тук се пренебрегват важни факти. Първо, съществуват множество регионални кабелни оператори, които предоставят фиксирани широколентови услуги и платена телевизия, които ясно показват, че бариерите за навлизане и разширяване на пазара са ниски. Второ, докладите на националния регулатор не обхващат съществена част от пазара на платена телевизия - видео стрийминг услуги, предоставяни от Netflix, Amazon и HBO. Освен това, цялата индустрия знае, че на пазара съществува и огромен "сив сектор". Според последните пазарни проучвания реалният брой на крайните потребители на платени телевизионни услуги е поне с 480 хил. души по-голям в сравнение с този, който се отчита в КРС. Забележително е също така, че във всички последни публични коментари и изявления никой не споменава факта, че има и няколко международни доставчици на DTH телевизия, които остават извън официалната статистика, включително турски и гръцки канали“, обясни подробно Андреев и изрази очакване, че въпреки непълното отчитане на абонатите и значителния „сив сектор“, се надява КЗК да разгледа всички фактори и да изчисли коректно пазарните дялове, така че да се види реалният контекст за конкурентостта на пазара.

United Group навлиза в страната през 2020 г. с придобиването на Vivacom и оттогава насам предприема редица важни стъпки, свързани с иновации, които трансформират пазара, а България държи челни позиции на Балканите по иновации в сектора. – „Сред ключовите ни постижения са развитието на най-голямата 5G мрежа в страната и разгръщането на първата 10GIGA оптична мрежа; стартирането на първите 5G неограничени планове, които осигуриха пълна свобода на комуникацията на всички мобилни потребители в страната», заяви Андреев и отбеляза, че с пускането на платформата EON, спечелила вече редица награди, телекомът е дал възможност за достъп до изцяло нов начин на гледане на телевизия./offnews.bg

 

 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG