Върховният административен съд потвърди наложените от КЗК глоби на две български фирми.
Потвърдена е санкция в размер от 253 960 лв. за заблуждаваща реклама на "Олинеза" ЕООД, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.
Проучването на КЗК е установило, че рекламното послание "-15 процента", свързано с продукта "Олинеза трапезна майонеза" създава заблуждаваща визуална и смислова представа за намаление на продажната цена на дребно на една опаковка "трапезна майонеза Олинеза" 200 грама, като се промотира нейното намаление с 15 процента, а в действителност това намаление се отнася за цената, на която продуктът се доставя до търговската мрежа, съобщи БТА.
В своето решение съдът изцяло споделя констатациите на Комисията за извършено нарушение на забраната за заблуждаваща реклама.
Върховният административен съд потвърди и санкция в размер от 160 026 лв. за извършено нарушение от "Техем Сървисис" ЕООД. Нарушението се изразява в злоупотреба с господстващо положение на пазара на реализация на индивидуални разпределители на топлинна енергия, във връзка с услугата - дялово разпределение за територията на страната.
Проучването на КЗК е установило, че "Техем Сървисис" ЕООД е прилагало цени по отношение на уредите за дялово разпределение - Techem data III и Techem vario S III - дистанционен отчет за периода от 1 февруари 2013 г. до 10 февруари 2014 г., за градовете София, Плевен и Русе в размер на 39 лв., а за Пловдив цена 43 лева.
КЗК е установила още, че "Техем Сървисис" ЕООД е злоупотребило с господстващото си положение и като е ограничило избора на потребителите като е предоставило възможност на потребителите си в Пловдив, а в последствие и в Русе, да изберат дали да закупят или да наемат уредите за дялово разпределение, а на потребителите си в останалите градове не е предложил такава възможност./dir.bg